Thursday, December 25, 2008

ANTICRISSIS ADMINISTRATION, by Bogomil Kostoff AVRAMOV-HEMY

Прегледи: 112 - Коментари: 0
Антикризисна администрация

Антикризисна администрация

(C) 2008 - Bogomil Kostoff AVRAMOV-HEMY

АНТИКРИЗИСНА АДМИНИСТРАЦИЯ
от
Богомил Костов АВРАМОВ-ХЕМИ

СЪЩЕСТВУВА ЕДНА ДАДЕНОСТ, без която Варна никога няма да бъде същата. Това е Морето. И, заедно с него Пристанището. Някога дървена скеля, подир 1900 - все по-модерно и все по-репрезентативно. Порт Варна-Изток и Порт Варна-Запад, са онзи входно-изходен инструмент на националната икономика, без който - нея не би могло да я бъде. Дори в откровено кризисни дни, (1937-1947.!), Стара Варна разчита преди всичко и най-вече на износа през тази порта към широкият свят. В наше време, под мрачните облаци на задаващата се глобална финансово-политическа криза, Порт Варна продължава да държи национално първенство по финансова успеваемост. И, по персонални заплати, каквито преди политическите промени (1989.!), пристанищните служители и работници не биха могли да сънуват.

КАКТО МУ Е РЕД, в края на настоящата година, ръководството на Порт Варна отчита предначертаното и - свършеното. То представя, как нарастването на товарооборота надхвърля 37%, а нарастването на приходите цели 57%. Чистата счетоводна печалба отива към 2 500 000 лева, при особено крупни инвестиции в размер на 11 800 000 лева. При средносписъчен състав от 1639 човека за двата порта, а очевидно и порт Балчик, ръстът на работната заплата надхвърля 25% в сравнение с 2007..

ИНТЕРЕСНА Е ОТКРОВЕНО АНТИКРИЗИСНАТА ИНВЕСТИЦИОННА ПРОГРАМА на Порт Варна Изток-Запад. Само за ремонт на Яхт Клуба на името на незабравимия к.д.пл. Георги ГЕОРГИЕВ, са вложени над 500 000 лева. Закупен е огромен 100 тонен пристанищен гран за почти 6 000 000 лева, които за една-две години - в зависимост от трафика, като нищо ще се изплатят. Освен традиционни пристанищни съоръжения, за около 2 000 000 лева, доставен и внедрен е комплексен софтуер с оборудване за над 200 000 лева. На пръв поглед тази инвестиционна програма изглежда щедра, но прогностично тя е добре премерена. В тази програма не се включват специалните екологически проекти за следващата година, свързани с обработката на насипни товари, които начиная от Март-2009., ще бъдат осъществявани съвместно между Порт Варна Изток/Запад, Порт Гданск, и няколко италиански пристанища. За Варна-Запад се предвижда въвеждане в експлоатация на специфичен прахоуловител - собственост на Порт Варна. Очертава се в бъдеще, във връзка с нарастване на контейнерните превози в ареала на Черно Море, политиката на пристанищното ръководство още повече да наблегне на проблема с пристанищните контейнерни терминали.
Как?
Те си знаят как ...

No comments:

I'M THE PAUSE, by Hemy

© 2013-Bogomil Kostov AVRAMOV-HEMY АЗ СЪМ ПАУЗАТА НА ТУЙ СКАПАНО ОБЩЕСТВО, ГДЕТО В ГЪРДИТЕ ТЪЙ БЕЗПОЩАДНО СЕ БИЕ; ПРЕДВАРИТЕЛНО ОТБЕЛЯЗА...