Friday, October 17, 2008

Прегледи: 132 - Коментари: 0
Корабният ликвидаж - като регионална перспектива

Корабният ликвидаж - като регионална перспектива

КОРАБНИЯТ ЛИКВИДАЖ - КАТО РЕГИОНАЛНА ПЕРСПЕКТИВА

от

Богомил Костов АВРАМОВ-ХЕМИ

НЕ СА ИЗМИНАЛИ И ДВА ДНИ, от напълно безсмислената "международна" топ-конференция по проблемите на спасяване и опазване на човешки живот в Региона на Черно Море, и медиите бързат да ни изненадват. Съдбата на КРЗ "ФЛОТСКИ АРСЕНАЛ" - Варна, е предрешена. Всякакви преговори за приватизиране са прекратени. Заводът перфектно ремонтиращ руска бойна техника, че и натовска напоследък, ще бъде превърнат в ... ЖАЛКО РЕЖИЩЕ НА КОРАБИ. Изключително печеливша дейност, пълнеща джебовете на малцина. Унищожаваща настояще и бъдеще на всеки регион, гдето би била разгърната. Индия и Пакистан се оказват твърде надалеч. И, защото в Сплит - Хърватска народът се усети и ратува, за цивилизационни екологически екстри, (Там бе ликвидиран пасажера "Несебър", и останките от флота на "ТЕКСИМ"), - давай да на Република БЪЛГАРИЯ – в човката. Именно тя изкупува остатъчните за пред слом съдове на НАТО. Именно тя е толкова дълбоко корумпирана, че всяка едва рипнала компания, (По-добре от UK!) би могла да й наложи своето. В случаят, това е световно неизвестната "НЕМО ГРУП". В която няма как да не шикалкавят джипове на столичните мултаци. (Има ги боллук - и във Варна!) Групата едва ли се листва на борсата. Независимо от развятите флагове на Европейската Общност, по абсолютно безмълвен интернет-сайт.

ВОЕННОТО МИНИСТЕРСТВО, (Някога "Министерство на Народната Отбрана" и не биваше за смях!), успя и потули скандала с взривовете край ЧЕЛОПЕЧ. Успя и се справи с протестите на жителите около учебните полигони, и летищата отдадени на САЩ. И се отзова, със закъснение, при случая "ТОЛСТОЙ". (Бурята била опасна – ха де!) Не, не говорете че греша. Това е очевидно – но не съм единствен. Би следвало именно ВМФ да спаси нещастния кораб барабар с екипажа. Кой би твърдял, че не е дъмпинговане в ИИЗ на Република БЪЛГАРИЯ!?! Това би могло да стане, ако Българското Крайбрежие бе под стандартен военен мониторинг. (Много се писа - какви ли не системи са въведени - Брях!) Знае се отколе - щом цивилните го заусукват, военните оправят дереджето. Налице ВЕЧЕ били "два договора". (Само подпис – и работата тръгва – за да отмре!) Явно, всичко е прекалено добре нагласено, ОТНОВО ПРЕЗ ГЛАВИТЕ НА ГРАЖДАНСТВОТО НА СТАРА ВАРНА. Което Цар Калояна я посрещало - я не, но ЧЕРВЕНАТА АРМИЯ И ДНЕС ПОМНИ. В това, че Военното министерство прекратява процедурите по договаряне продажбата на КРЗ "ФЛОТСКИ АРСЕНАЛ"-Варна, непосредствено преди провеждане на напълно законен търг, ("Без състезание - без обяснения!") има нещо смущаващо. Не само, че вкарва в разходи няколкото търгуващи се фирми – хорските усилия са дзеро. Проблемът е, че изведнъж под нечий натиск, се постановява "ВЕТО", и работата капитулантски пльосва върху килима на ПАТРУЛИРАЩОТО ПОСЛУШАНИЕ.

Ей!

Хубаво нещо бе СоациализЪма на Бачо Тодор Живков. Научи ни да се яздим един-друг на конче. И, да се правим, че ни е фърси.

Значи, това е то - националната "икономическа и стратегическа гледна точка", според "ТЕРЕМ". Да дооплескаме окончателно околната среда на Варна Град, и на цялото Българско Причерноморие в добавък. Щото ветровете гепят и разнасят. Само че, въздушен поток № 10 - над Черно Море, носи на север - никога на юг. (Чак до Кралство Дания!) Чрез него си похапнахме (На корем!) въглеводороди от някогашната "Пустинна Буря". Поток, който ще засили арсеналските зарази и мръсотии на север - там, където столичани усилено пазаруват имоти и земи, че да им бръмчи над главата осемдесет метров вентилатор.


СПОРЕД "ДНЕВНИК", а това е медия която не си позволява да греши, Военно Министерство пипва два договора с "НЕМО ГРУП", за която не е известно от кога – и дали!?! - развива из Европа подобна дейност. Очевидно става дума за тренировъчно нарязване на някакви си фрегати, от които ВМФ би взел дребни стотинки. Но, едно отдаване на КРЗ "ФЛОТСКИ АРСЕНАЛ" - Варна за период от петнадесет години, това наистина е прекалено. Малко читатели биха могли да си представят, за какво предстоящо замърсяване на региона става дума. (Според "три независими един от друг източници на "Капитал".) Очевидно Капо Ди Тутти Капи на златоносната НДСВ здраво пипа. Щом може да възпре един военен министър. Щом може да се опъне на мнението на Сергей СТАНИШЕВ, който по проблемите на екологията е сериозно съпричастен. (Доколко и до кога – той си знае!) Щом "Френският концерн DCNS" бива изправен пред свършен факт. Трагикомедия, която говори ЗА ДО БОЛКА ЯСНАТА НАЦИОНАЛНА ПЕРСПЕКТИВА: “- ЩЕ УНИЩОЖАВАТЕ - ВМЕСТО ДА СТРОИТЕ!” А у нас, Мили Мои Патриоти Болгарски, корабостроителни кадри - бол. И стари, и млади. И патили - и препатили. И ентусиасти - и всякакви. Е, между тях не може да няма поне двама от "НЕМО ГРУП". Компания, с интернет адрес от който отговор не получаваш, и факс, на който слушалката не вдига никой. (В някой пребоядисан контейнер, на някое недоразградено КРЗ - http://www.nemogroup.eu/) В своя прекалено синтетичен сайт, "НЕМО ГРУП" си се хвалят, че са клиенти на правителства. Без да отбележат, че правителствата често падат. Стане ли дума за екологически проблеми.
У нас това не се случва, но само временно. Най-големият секрет на всяко едно от безбройните марионетъчни правителства на Майка БЪЛГАРИЯ, които продължават да разказват играта на един шашнат от управленски недомислия, финансово обезправен народ.

ПЕРСПЕКТИВАТА, "БЪЛГАРИЯ да бъде единствената държава, която да реже кораби на НАТО", НЕ Е НИКАВА ПЕРСПЕКТИВА, А ПОРЕДНОТО ПРЕДПРОГРАМИРАНО ПАДЕНИЕ НА ВЪНШНАТА ПОЛИТИКА НА ЕДНА НАЦИЯ, ГЛЪТНАЛА СИ ЕЗИКА ОТ УПЛАХА, ЧЕ ДА ИМА ЛЕВЧЕ ЗА КЪШЕЙ БАЯТ ХЛЯБ.
"Работата в България ще стартира с пилотен проект, при който ще бъдат нарязани два "пенсионирани" български военни кораба." (По "ДНЕВНИК"!) Дали не става дума, за два новозакупени кораба? Не - не става дума за тях. За тях ще стане дума подир една-две години. Това, че НАТО и всяка една държава от ЕО "имат по 30-40 бойни кораба за разрязване, а в Турция предстояла подмяна на целия танкерен флот" не бива никого да радва. Стратегически по натовски погледнато, позициониране на подобна дейност е най-подходящо в най-южната част на Черно Море. Що пречи “НЕМО ГРУП” да пробва там? Република ТУРЦИЯ има прекрасен опит в тази дейност. В началото на осемдесетте години на миналия век, едно проучване по линия на ООН показа, че Турция преработва многократно повече отпадъчна корабна стомана и цветни метали, отколкото би могла да произведе. От ООН запитаха – като как? Не можа да отговори никой. Но, Министерството на Гръцката Марина вече бе пуснало предупредителен нотис, във връзка със загадъчното изчезване на м/к “Сан НИКОЛАС”-Пирея, край турските брегове. Някои от нас са го виждали.


ЩО СЕ ОТНАСЯ ДО ЕКОЛОГИЧЕСКИЯ ИМПАКТ, съществуващият т.н. ОВОС за КРЗ "ФЛОТСКИ ПЕРСОНАЛ" - Варна е невалиден за извършване на окончателен корабен ликвидаж.

Но, щом това отърва някому – хайда-да! Халваджия – за бозаджия.

No comments:

I'M THE PAUSE, by Hemy

© 2013-Bogomil Kostov AVRAMOV-HEMY АЗ СЪМ ПАУЗАТА НА ТУЙ СКАПАНО ОБЩЕСТВО, ГДЕТО В ГЪРДИТЕ ТЪЙ БЕЗПОЩАДНО СЕ БИЕ; ПРЕДВАРИТЕЛНО ОТБЕЛЯЗА...